Nejdůležitější pravidla pro profesionální textový obsah webu

Dodržení správného textového obsahu je nejdůležitějším kritériem pro úspěch webu mezi návštěvníky i vyhledávači. I když se mnoho uživatelů snaží o to, aby jejich web disponoval dostatkem textu, většinou se dopouští zbytečných chyb, kterými se připravují o návštěvníky. Je to dáno zejména neznalostí základních pravidel, která dělí profesionální obsah od amatérského.

Abyste i vy mohli disponovat profesionálním obsahem, představíme si nejdůležitější pravidla, která je potřeba dodržovat. Tato pravidla se nevztahují jen na firemní weby, ale i na magazíny, eshopy a další weby, kde je cílem zvyšovat povědomí na webu a růst na pozicích ve vyhledávání.

Důležitost pravopisu a gramatiky

Myslíte si, že vám gramatické chyby neuškodí? Server Writemysite přišel se zajímavými statistikami týkajícími se kvality textu. Podle nich věnuje až 74% návštěvníků pozornost kvalitě pravopisu a gramatiky na firemních stránkách. Dále je zajímavé, že více než polovina (59%) by se vyhnula spolupráci s firmou, na jejíchž stránkách jsou výrazné gramatické chyby.

Titulek a poutavost textu

Psaní nadpisů se vyplatí věnovat zvýšenou pozornost. V průměru si 8 z 10 lidí přečte titulek, ale jen 2 z 10 lidí si přečtou celý článek. Výstižné titulky tedy dokáží rozhodnout o popularitě samotného článku. Kromě titulků je vhodné se zaměřit i na poutavý a souvislý text, většina čtenářů čte pouze 20% obsahu, ale pokud je kvalitní, přečtou si ho celý.

Jaká by měla být frekvence psaní?

Odpověď na tuto otázku by měla zajímat nejen každého s firemními stránkami, ale zejména majitele internetových magazínů. Jde o minimálně 2 články/týden. Proč? Roboti od Googlu milují čerstvý obsah a pokud je váš magazín/blog mrtvý, nebudou se zde indexovací roboti příliš zdržovat.

Pokud pomineme roboty, nový obsah je důležitý zejména pro čtenáře. Při provozování magazínu byste se neměli spoléhat na občasné čtenáře, kteří se k vám dostanou přes výsledky vyhledávání, ale měli byste pracovat na vytvoření pravidelných čtenářů, kteří vás budou opětovně navštěvovat.

Jak dlouhý by měl být článek?

V předchozím bodě jsme si řekli něco o frekvenci psaní, zapomínat by se nemělo ani na délku článku. Vysoká frekvence krátkých příspěvků není automaticky lepší než menší množství delších příspěvků. U článků je vhodné dbát na minimální délku 300 slov. Nemá cenu články plnit zbytečnou vatou jen proto, aby dosáhly této délky, ale zároveň není vhodné být příliš stručný. Delší příspěvky jsou životaschopnější, rychleji se indexují a pro web tak znamenají velký přínos.

Jak často používat klíčová slova?

Umístění důležitých klíčových slov do článků je sice klíčem ke zvýšení vyhledávání, ale pouze za předpokladu, že to s nimi nepřeženete. Pokud tvoří klíčové slovo více než 5,5% obsahu, už byste se mohli začít obávat třeba Googlu, který dokáže rozpoznat text psaný pouze za účelem SEO.

Jak dlouhý by měl být meta popis a titulek?

Meta popisky nedělejte delší než 160 znaků a důležité klíčové slovo se snažte dát hned na začátek. Pokud tuto délku překročíte, vyhledávače vám za to hlavu neukousnou, ale ten text navíc, který jste napsali, už čtenáři ve vyhledávání neuvidí. U samotných titulků se snažte udržet v rozsahu 60-70 znaků. Limit je 72, ale kdo si to má pamatovat, že?

Kolik stylů písma?

Různé styly písma by měly být používány pro zvýraznění a odlišení, pokud budete používat více než 3 styly písma a různé druhy barev, vyhledávače vás za to nijak nepotrestají, ale čtenáře vaše přehnaná potřeba stylizace spíše odradí.

error: Obsah je chráněn mocným zaklínadlem !!