SEO někdy připomíná sport, každý má na něj svůj názor a každý ví nejlépe, jak funguje. Pokud tomu tak je, proč se spousta lidí dopouští tak velkých chyb v optimalizaci svých webů? Optimalizace pro vyhledávače je velmi důležitou součástí každé online marketingové kampaně. Pokud se ale nedodrží pravidla, vždy dojde k chybě, která se nějakým způsobem projeví. Představíme si největší SEO chyby, ke kterým dochází.
Špatná klíčová slova
Vybírání klíčových slov pouhým odhadem je velmi častou chybou. Ideální je vsadit na důkladnou analýzu klíčových slov, která vám ukáže, která slova jsou pro váš web nejvhodnější.
Obsahový marketing naruby
Píšete pro vyhledávače nebo pro návštěvníky? Texty zaměřené na důležitá klíčová slova tvoří alfu a omegu obsahového marketingu, ale pokud se píší pouze pro vyhledávače, přijdete o to nejdůležitější, o pravidelné návštěvníky. Klíčová slova v textech a článcích je vhodné vybírat střídmě. Příliš velká koncentrace klíčových slov působí nepřirozeně, snižuje čtivost textu a poznají ji i vyhledávače (zejména Google, který dokáže tuto taktiku snadno prokouknout).
Amatérský design webu
Profesionálně vytvořené weby disponují snadnou navigací, správným nastavením a responsivním designem. Na takovém webu vydrží uživatelé mnohem déle a dokonce i vyhledávače ho upřednostní před weby, které jsou uživatelsky nepřívětivé. Pokud máte amatérský design, v první řadě se zaměřte na jeho změnu.
Pomalé načítání webu
Pokud se vaše stránky načítají déle než 4 vteřiny, vaši návštěvníci pravděpodobně ztratí o web zájem. Je důležité zjistit, co vaše stránky nejvíce zpomaluje a tento problém co nejdříve vyřešit.
Nesledování informací o webu
Obzvláště při propagaci je vhodné sledovat návštěvnost webu, změny pozic či hodnocení webu. Tyto informace vám prozradí, jak moc je vaše marketingová strategie účinná či nikoliv.
Zanedbání technické části
Kanonizace a špatné nastavení domény, špatné nastavení serveru atd. To všechno jsou zbytečné chyby, které snižují hodnocení webu a návštěvnost.
Automatické přehrávání
Automatické spouštění videí, hudby či reklam, téměř vždy zaujme pozornost návštěvníků, bohužel však natolik, že mnoho z nich už web nikdy nenavštíví. Nízká návštěvnost následně vede i k nižšímu hodnocení webu.
Nastavení přístupu vyhledávačů
Při budování webu se občas stává, že uživatelé na webu nastaví, aby vyhledávače neindexovaly jeho obsah, ale zapomenou toto nastavení vrátit. Zakazování vyhledávačům, aby na web chodily, je špatný nápad a je vhodné se mu vyhýbat.
Duplicitní obsah
Kopírování textového obsahu z jiného webu je špatný nápad. Vyhledávače duplicitní obsah snadno identifikují a mohou za něj web potrestat penalizací. Kopírování není vhodné ani tehdy, pokud jsou weby vaše, vždy se vyplatí text znovu sepsat nebo si zajistit copywritera, který tuto práci udělá za vás.
Mnoho spamových odkazů
Velké množství spamových odkazů bylo dříve populární SEO metodou, nyní však může přinést problémy. Kvalita zpětných odkazů je důležitá a vždy je lepší investovat do menšího množství odkazů z autoritativních webů než do velkého množství odkazů z nekvalitních stránek.