Facebook se stává stále jednodušším nástrojem pro marketing a pamatovat by na to měli zejména majitelé firem, obchodů a čehokoliv dalšího, u čeho je cílem oslovit cílené uživatele. Bohužel ne každý využívá jeho výhod, ačkoliv jsou dostupné pro všechny.
Zatímco někteří svěřují své cenné finance do rukou marketingových firem, zcela zapomínají na výhody Facebooku, se kterými lze oslovit libovolné množství uživatelů prakticky bez jakýchkoliv znalostí propagace. Když jsem před rokem poprvé testoval placenou propagaci na Facebooku, byl jsem zpočátku skeptický, protože mě rozčilovala skutečnost, že se ke všem fanouškům webu nedostane přidaný příspěvek, aniž by se nevložil nějaký ten peníz do propagace.
Propagaci jsem vyzkoušel a velmi mě překvapil její efekt i jednoduchost. Dokonce i nezkušený uživatel se prostřednictvím několika kliknutí dostane ke snadné propagaci příspěvku. Počet oslovených uživatelů se reguluje zvolenou částkou. Velkou výhodu zde mohou shledat především nováčci, kteří založí profil podniku, služby, nebo třeba komunity, a nemají žádné přátele. V takovém případě stačí vybrat cílovou skupinu a začít s propagací.
Automatické strhávání
Facebook účty mám plně propojené s Paypalem a při každé propagaci se zvolená částka automaticky odečítá. Je možné si vybrat, za kolik propagovat jaký příspěvek. Efektivní metodou je pochopitelně propagace těch nejlepších příspěvků, které dokáží přivést nové fanoušky nebo potencionální zákazníky.
Nevýhoda
Jedinou nevýhodou je skutečnost, že když někdo olajkuje vaši stránku, není samozřejmostí, že se mu budou na hlavní straně zobrazovat všechny přidané příspěvky. Majitelé nevýdělečných, nebo nízkorozpočtových, webů tak mohou být zklamáni. Zklamání se však může proměnit v radost, když se základna fanoušků rozšíří oslovením vhodné cílové skupiny. Jedná se o skvělou změnu, ale stále je třeba mít na paměti, že jejím cílem je přinést více peněz do kapsy Facebooku.
Marketing na Facebooku
Být na Facebooku je stále moderní a často je zbytečné obracet se na marketingové “profíky“, když základní propagaci zvládne i naprostý amatér. Založení firemního profilu a využití propagace je záležitostí několika minut. FB marketing by měl být založený na přidávání adekvátních příspěvků, které budou lákavé pro cílovou skupinu, kterou se hodláme oslovit. Naučit se pracovat s vytvořenou komunitou je zábavné a propagace touto formou brzy přestane být jen nudnou rutinou. Pro nezkušené může být šok, když zjistí, že minimální investice do FB reklamy přinesla větší užitek, než investice do slibů marketingových guru.
Poprvé jsem byl s reklamou na Facebooku spokojený a používám jí stále. Pokud nad ní uvažujete, je vhodnější konat, než se rozmýšlet, a vyzkoušet si jí. Výhodou je skutečnost, že lze začít s minimální částkou a dále se rozhodovat podle efektu propagace. Ačkoliv se může zdát, že FB šílenství už přešlo, počet uživatelů stále konstantně narůstá, nejedná se tedy o “One hit wonder“, ale o fenomén, který může mít pro každou firmu velký potenciál.