Největší mýty, se kterými se v SEO setkáváme

Optimalizace pro vyhledávače se může zdát jako věda a pro některé lidi až taková, že kolem ní vytvářejí velké množství nepravdivých mýtů. Často vzniknou špatným vyložením odborných článků nebo se o nich spekuluje tak dlouho, až je někteří začnou považovat za pravdivé a zbytečně si tak uškodí. Ačkoliv je mýtů v SEO nespočet, snažil jsem se sepsat nejzásadnější mýty, se kterými se v praxi shledáváme. Doufám, že se pro vás stanou poučnými.

Odkazy jsou všechno

Dbáte na pravidelné budování odkazů, ale obsah samotných stránek neřešíte? To není dobrá cesta. Pro vyhledávače je stále více stěžejní obsah vašeho webu. Špatně vyplněné meta informace, absence SSL certifikátu, neresponzivní vzhled, dlouhé načítání, HTML chyby, slabý textový obsah atd… To vše jsou zbytečné chyby, kvůli kterým přicházíte o pozice a silný odkazový profil vás nezachrání. Paradoxem je, že srovnání ON page na webu je obvykle tou nejmenší investicí. Zaměřte se na ní a až poté sledujte, jaký efekt vám přinese budování odkazů.

Obsah je všechno

Nyní si ukážeme opak prvního bodu. Spoléháte se jen na kvalitní obsah a čekáte na vytoužené pozice? Tvořit kvalitní obsah a doufat v posun ve vyhledávání může vést ke zklamání. V SEO by měl jít obsah ruku v ruce s budováním odkazů, tedy kvalitní obsah a stoupající popularita, kterou mohou vyhledávače změřit.

Klíčová slova stačí od oka

Stanovení klíčových slov je jedním z prvních kroků před zahájením optimalizace. Mnoho lidí se však tímto procesem příliš nezabývá a dokonce je stanovuje odhadem. Každé optimalizaci by měla předcházet důkladná analýza klíčových slov. Prozradí vám 2 nejdůležitější informace, jaké má dané slovo objem vyhledávání a také konkurenci. U lokálního byznysu je třeba vzít v potaz i lokalitu. V lepším případě analýza zabere několik minut. Ideálním nástrojem i pro nezkušené je „Plánovač klíčových slov“ od Googlu. Nevhodně zvolená slova mohou udělat z optimalizace velmi drahou nebo neefektivní záležitost, vyvarujte se této zbytečné chyby.

Jednorázové SEO stačí

Jednorázově si nakoupit odkazy a doufat v posun ve vyhledávání, to je další ze zbytečných chyb. Vyhledávače sledují odkazový profil webu z dlouhodobého horizontu a jakékoliv jednorázové zásahy mohou vyhodnotit jako umělé. Popularita by měla vypadat přirozeně a tak i budování odkazů by měl být pravidelný proces. Jen tak může docházet k pravidelnému posunu v pozicích. I zde však mohou být výjimky a sice v případě, kdy se jedná o podporu kl. slov s nulovou či minimální konkurencí. Vytvoření několika odkazů z požadovaných klíčových slov postačilo našemu klientovi, aby se zobrazoval na první straně. Tento případ však neberte jako pravidlo.

Optimální investice do SEO

Velmi častým dotazem je, jaká je ideální investice do budování odkazů. Odpověď není tak jednoduchá a v případě SEO se dá konstatovat, že čím větší investice, tím větší efekt. Proto je obvykle vhodné si stanovit budget, který si můžete dovolit a sledovat, jaký má efekt. Pokud vaše konkurence investuje do optimalizace desetkrát tolik, než vy, pravděpodobně bude i její efekt podstatně vyšší. Neznamená to však, že by nešla odhadnout investice pro posun v pozicích. Pokud se SEO aktivně věnujete a pravidelně sledujete stav pozic vašeho webu, lze i zde zhruba předpovědět, kdy se dostanete na dané pozice a kolik vás to bude stát peněz.

Anchor text neřeším

Pokud ne, tak děláte chybu. Anchor text odkazu by měl být tvořen klíčovým slovem, na které se snažíte web podpořit. Budování odkazů bez zaměření klíčových slov je téměř kontraproduktivní a nepodporuje hlavní myšlenku SEO, kterou je zobrazování relevantního obsahu na základě vyhledávaných výrazů.

Nofollow odkazy jsou k ničemu

Velmi častým tématem jsou také nofollow odkazy, se kterými se setkáváme hlavně v komentářích. Tak berou je vyhledávače v potaz nebo ne? Ano, obecně se nepočítají jako součást hodnocení webu, ale i když je nemusíte nalézt v indexu, vyhledávače i podle nich posuzují popularitu webu, byť je jejich váha minimální. Takové odkazy by však rozhodně neměly tvořit většinu odkazového profilu. I přesto, že je vliv nofollow odkazů sporný, a někteří SEO specialisté se s vámi o tomto tématu budou přít až do krve, přinejmenším je nesporný fakt, že webu pomohou tím, že se přes ně lidé prokliknou na vaši stránku a tím vám zvýší návštěvnost.

Nejdůležitější jsou ranky

Další z velmi častých chyb, vyhledávat weby pro umístění odkazu jen podle jejich ranků je velmi špatným krokem. Vyšší rank automaticky neznamená vyšší efekt a hodnotnější odkaz. Je to jednoduše tím, že ranky nevypovídají o aktuální kvalitě webu. Mnoho lovců domén registruje domény s vysokým hodnocením a dělá z nich bezcenné linkfarmy. Jak tedy zjistit skutečnou kvalitu webu? Jednoduše ho navštivte a prolistujte ho. Podívejte se, jestli jde o aktualizovaný a atraktivní web nebo jen o statický odpad. Již od pohledu poznáte, jestli jde o kvalitní web nebo pouze o linkfarmu, ze které vyhledávače odkaz ani nezaindexují. Ideální kombinací je tedy sledovat nejen ranky, ale také web fyzicky navštívit. Kvalitní web s pravidelným obsahem a návštěvníky má pro web větší efekt než neaktualizovaný „mrtvý“ web s vysokými ranky.

Správnou doménu pouze s klíčovým slovem

Ano, dříve bylo hitem registrovat domény obsahující důležité klíčové slovo a dodnes se najde mnoho lidí, kteří věří, že je to posune ve vyhledávání. Jde však o mýtus a než začnete registrovat šílenou podobu domény jako prodej-kvalitniho-nabytku-vyhodne-praha.cz, raději zvolte krátkou a výstižnou doménu, která se dobře pamatuje. Velcí hráči na trhu toto dobře vědí, stačí se podívat na Alza.cz, Favi.cz, Glami.cz aj. Snadné zapamatování hraje důležitou roli.

Hustota klíčových slov je důležitá

Další mýtus. Umístit co nejvíce klíčových slov do textu je cestou do pekel. Vyhledávače dokáží rozpoznat texty psané pouze za účelem podpory SEO. Takové texty nejsou pěkné pro čtenáře ani pro vyhledávače, tak se jich jednoduše vyvarujte. Vždy dbejte na přirozenost textu a důležité klíčové slovo rovněž umístěte přirozeně. Nepotřebujete obsáhnout všechna slova, vyberte jen ta nejdůležitější a snažte se, aby netvořila více než 3-5% obsahu.

error: Obsah je chráněn mocným zaklínadlem !!